Etapa 1

Etapa 1 zahrnovala zejména migraci emailových schránek, a to všech zaměstnanců i studentů. Následně byla zprovozněna služba Microsoft Teams.

Zprovoznění Microsoft Teams

Pro všechny zaměstnance a studenty byla spuštěna služba Microsoft Teams. Služba je spuštěna v režimu, kdy uživatelé mohou mezi sebou libovolně chatovat, či uskutečňovat audio/video hovory, ale v aplikaci není dostupná možnost vytvářet vlastní týmy. Týmy jsou vytvářeny pouze pracovníky IT, a to na základě žádosti o založení týmu podanou přes formulář v Helpdesku.

Na vybrané počítače, zejména ty zaměstnanecké s Windows 10 spravované v síti AMU byl automaticky instalován klient Microsoft Teams. Pokud Váš počítač není touto aplikací vybaven, můžete si ji stáhnout a sami nainstalovat z následující stránky. Přihlásit se můžete také do webového rozhraní Microsoft Teams. Jako uživatelské jméno zadejte celou Vaši emailovou adresu, heslo je stejné jako do počítačové sítě AMU.

Migrace poštovních schránek

Do nového emailového prostředí se můžete přihlásit pomocí webového rozhraní Outlook na webu, a to buď odkazem na stránce mail.amu.cz, či přímo odkazem outlook.office.com. Jako uživatelské jméno zadejte celou Vaši emailovou adresu, heslo je stejné jako do počítačové sítě AMU.

Pokud jste zaměstnanec a máte pracovní počítač s Windows 10 (spravovaný v síti AMU), najdete aplikaci Outlook nainstalovanou ve Vašem počítači, a to buď na ploše Vašeho počítače nebo v nabídce Start. Pokud aplikaci na počítači ještě nemáte, kontaktujte nás přes Helpdesk, či se obraťte na svého lokálního správce.

Aplikace Outlook (v rámci kancelářské sady Office 365) je také zpřístupněna všem studentům a zaměstnancům na hlavní pracovní poměr ke stažení na soukromá zařízení PC či MAC, a to z portálu Office - více informací v sekci Microsoft 365.

Do svého školního emailového účtu se můžete přihlásit i přes mobilní aplikaci Outlook, kterou si můžete stáhnou ve Vašem obchodu s aplikacemi, nebo přidáním svého školního účtu do jiného emailové klienta, který podporuje protokol EWS nebo ActiveSync – většinou v klientech označováno jako připojení k Exchange či Office 365.

Často kladené otázky

Zprovoznění Microsoft Teams

Jak se můžu přihlásit do Microsoft Teams?

Na vybrané počítače, zejména ty zaměstnanecké s Windows 10 spravované v síti AMU byl automaticky instalován klient Microsoft Teams. Pokud Váš počítač není touto aplikací vybaven, můžete si ji stáhnout a sami nainstalovat z následující stránky. Přihlásit se můžete také do webového rozhraní Microsoft Teams. Jako uživatelské jméno zadejte celou Vaši emailovou adresu, heslo je stejné jako do počítačové sítě AMU.

Proč si nemůžu sám založit tým?

Zakládání týmů jednotlivými uživateli by při velikosti našeho prostředí vedlo k situaci znemožňující jejich efektivní správu. Týmy se vytváří v jednom prostoru společném pro všechny uživatele AMU a jejich existence má přesah i do mnoha dalších součástí Microsoft 365. Týmy jsou tak vytvářeny pouze pracovníky IT, a to na základě žádosti o založení týmu podanou přes formulář v Helpdesku.

Pro co jsou týmy určeny?

  • Pro operativní spolupráci specifické skupiny lidí a sdílení souborů v rámci této skupiny.
  • Pro výuku konkrétního předmětu či skupiny předmětů.
  • Pro akce pedagoga se studenty.

Kdo spravuje jednotlivé týmy?

Spravuje si je vlastník týmu, tedy zpravidla učitel nebo vedoucí. Týmy dále mohou mít kanály, ty se mohou využít pro dílčí týmy či oddělení jednotlivých agend. Jejich tvorbu a organizaci má na starosti vlastník týmu. Po uplynutí doby, na kterou má tým smysl, např. ukončení semestru, může být tým na požádání smazán pracovníky IT.

Migrace poštovních schránek

Co byla migrace emailů?

Migrace emailových schránek znamenala, že z našich původních systémů na AMU (GroupWise pro zaměstnance, Roundcube pro studenty) jsme Vám přenesli veškerou poštu a některé další položky do nového prostředí Microsoft Exchange v rámci Microsoft 365 (dříve Office 365).

Co bylo migrováno?

Do nového prostředí jsme přenesli nejen Vaše emaily, ale i obsah Vašeho kalendáře, seznam Vašich kontaktů a také Vaše poznámky a úkoly.

Co nebylo migrováno?

Z prostředí GroupWise nebylo možné přenést informace o přeposílání nebo přesměrování na soukromé emaily, v novém systému si tak musíte přeposílání či přesměrování nastavit znovu. Studentů se toto netýká, Vaše nastavení bylo zachováno, i tak si ho raději zkontrolujte. Dále nebylo možné převést Vaše podpisy, a to jak zaměstnanců, tak ani studentů.

Jak můžu do své emailové schránky přistupovat?

Do nového emailového prostředí se můžete přihlásit pomocí webového rozhraní Outlook na webu, a to buď odkazem na stránce mail.amu.cz, či přímo odkazem outlook.office.com. Jako uživatelské jméno zadejte celou Vaši emailovou adresu, heslo je stejné jako do počítačové sítě AMU.

Pokud jste zaměstnanec a máte pracovní počítač s Windows 10 (spravovaný v síti AMU), najdete aplikaci Outlook nainstalovanou ve Vašem počítači, a to buď na ploše Vašeho počítače nebo v nabídce Start. Pokud aplikaci na počítači ještě nemáte, kontaktujte nás přes Helpdesk, či se obraťte na svého lokálního správce.

Aplikace Outlook (v rámci kancelářské sady Office 365) je také zpřístupněna všem studentům a zaměstnancům na hlavní pracovní poměr ke stažení na soukromá zařízení PC či MAC, a to z portálu Office - více informací v sekci Microsoft 365.

Do svého školního emailového účtu se můžete přihlásit i přes mobilní aplikaci Outlook, kterou si můžete stáhnou ve Vašem obchodu s aplikacemi, nebo přidáním svého školního účtu do jiného emailové klienta, který podporuje protokol EWS nebo ActiveSync – většinou v klientech označováno jako připojení k Exchange či Office 365.

Můžu se přihlásit do své původní schránky?

Ano, do GroupWise či Roundcube se můžete ještě přihlásit, abyste si mohli zkontrolovat, zda jsou v Outlooku všechny Vaše emaily a nic Vám nechybí. Z těchto systémů však již není možné žádnou poštu odesílat, ani do nich žádnou přijímat. Přístup je možný pouze přes web, odkazy najdete na adrese mail.amu.cz. Přístup do těchto archivů bude ukončen k 18. 10. 2020.